راه حلی برای ارسال تعداد زیاد صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

  • يكشنبه 13/خرداد/1403
  • مدت زمان تقریبی مطالعه
راه حلی برای ارسال تعداد زیاد صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

چه کسانی باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند؟

افراد مشمول ثبت نام در سامانه مودیان، تمامی فعالان اقتصادی باید در سامانه مودیان ثبت نام کنند. فرقی نمی کند که شما صاحب کسب و کار، یک شخص حقوقی، یا برای اهداف تجاری، در حال استفاده از دارایی خود هستید و یک فرد حقیقی به شمار می آیید، در هر صورت شما ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان هستید.

مراحل ثبت نام و ارسال فاکتور در سامانه مودیان

برای ثبت نام سامانه مودیان و ایجاد امکان ارسال صورت حساب الکترونیکی به این سازمان باید تمام مراحل زیر را طی کنید:

ثبت نام در سازمان مالیاتی و تشکیل پرونده

برای ثبت نام در سامانه مودیان، ابتدا باید در سازمان مالیاتی ثبت نام نموده و پرونده مالیاتی تشکیل دهید. اگر هنوز پرونده مالیاتی خودتان را در سامانه ملی خدمات مالیاتی تشکیل نداده اید، باید برای ثبت نام به سایت my.tax.gov.ir مراجعه کنید.

دریافت و تولید CSR و کلید های خصوصی و عمومی

نرم افزار تولید CSR و گواهی امضای الکترونیکی آنلاین در سایت مالیتور است. برای تولید کد ها می توانید از طریق مالیتور و با ثبت

  • نوع سازمان غیر دولتی
  • نام شرکت/نام و نام خانوادگی فارسی *
  • نام شرکت/نام و نام خانوادگی لاتین *
  • شناسه ملی/کدملی *

کلید ها را دریافت کنید.

دریافت گواهی امضای الکترونیک

برای دریافت گواهی امضای الکترونیک، می توانید از روش زیر اقدام نمایید. این بخش فعلا اجباری نبوده و می توانید از گرفتن گواهی امضا صرف نظر کنید.

وارد سایت www.gica.ir شوید. پس از ورود به سایت بر روی «درخواست صدور گواهی امضای الکترونیک» کلیک کنید و مراحل ثبت نام و احراز هویت را بطور کامل طی کنید. حتما از طریق CSR را انتخاب کنید. از طریق توکن براس سامانه مودیان مناسب نیست.

در آخر این سایت یک کد رهگیری به شما داده می شود که باید با در دست داشتن این کد به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و تایید آن را انجام دهید. فایل نهایی از همان سایت قابل دریافت است.

مدارک لازم جهت ارائه به دفتر پیشخوان شامل موارد زیر می باشد:

  • کپی آگهی تاسیس (دارای مهر سازمان)
  • کپی آخرین تغییرات روزنامه رسمی (دارای مهر سازمان)
  • معرفی نامه نماینده سازمان (دارای مهر سازمان)

دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی

پس از اینکه کلید عمومی و خصوصی را دریافت کردید، می توانید برای دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی از کارپوشه سامانه مودیان اقدام کنید. سازمان امور مالیاتی برای همه کسانی که پرونده مالیاتی دارند، فولدر یا کارپوشه مودیان را ایجاد کرده است. شما با ورود به درگاه ملی خدمات مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir مسیر زیر را طی کرده و شناسه یکتا دریافت می کنید.

پس از دریافت شناسه یکتا می توانید فاکتورهای خود را از طریق نرم افزار مودیان مالیاتی به سامانه مودیان ارسال نمایید.

دریافت شناسه کالا و خدمات

شناسه کالا و خدمات به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • شناسه عمومی کالا و خدمات
  • شناسه خصوصی کالا و خدمات

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، فعلا الزامی برای ارسال شناسه خصوصی وجود ندارد و مودیان مالیاتی می توانند از شناسه عمومی کالا استفاده نمایند.

به نشانی stuffid.tax.gov.ir مراجعه و شناسه کالا و خدمات مناسب کسب و کار خود را دریافت کنید. در صورتی که شناسه کالا و خدمات شما در این سایت وجود نداشت و قصد دریافت شناسه خصوصی کالا و خدمات داشتید بایستی به سامانه جامع تجارت به نشانی ntsw.ir مراجعه نموده و برای کالا و خدمات خودتان، شناسه کالا دریافت کنید.

چگونگی ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان

برای ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان لازم است از نرم افزارهای واسط استفاده کنید. این نرم افزارهای ممکن است ماژول سامانه مودیان در یک نرم افزار حسابداری باشد، معتمد ها باشند یا نرم افزار های واسط آنلاین و ویندوزی باشد.

بیشتر بدانید: ویدئو آموزشی نرم افزار مالیتور

نرم افزار واسط مالیتور مناسب برای همه مودیان

نرم افزارهای واسط آنلاین مانند مالیتور با تعرفه های اقتصادی و امکان ارسال صورتحساب با هر دستگاهی (موبایل، لپتاپ و کامپیوتر رومیزی) را دارد. ورود با اکسل فراهم است. برای شروع رایگان می توانید از اینجا وارد شوید.

آموزش های ثبت مودی و شناسه ها بصورت گام به گام و ویدئویی در اختیار شما است. همچنین پشتیبانی رایگان در اختیار شماست.

نرم افزار واسط مالیتور همه الگوهای فروش، پیمانکاری، طلا، صادرات، ارز، بلیط و قبوض خدماتی را پشتیبانی می کند. برای ثبت مودی جدید هزینه ای بیشتر نمی پردازید و می توانید شارژ تهیه شده را به مودی خود تخصیص دهید.

داده بالا

نرم افزار ویندوزی مالیتور برای داده های بالا

اما در موارد خاص ممکن است حجم ارسال صورتحساب ها بسیار بالا باشد. منظور هزار صورتحساب تا 10 هزار صورتحساب و بیشتر در روز است. در این حالت نرم افزار ویندوزی برای آپلود فایل اولیه مورد استفاده قرار می گیرد.

این امکان برای شرکت های بزرگ و اصطلاحا Big Data مورد استفاده است. ممکن است پایگاه داده داشته باشید و نتوانید اطلاعات زیاد را از آن خارج کنید. وب سرویسی نیاز دارید تا روی سرور شخصی شما نصب شود. در این حالت می توانید نسخه ویندوزی مالیتور را درخواست کنید. این بخش فقط با اکسل بوده و برای ارسال های تکی و تعداد پایین کارایی ندارد.

نکته ای که وجود دارد در اینگونه ارسال ها حتما باید کلید امضای الکترونیکی دریافت کنید.

جهت اطلاعات بیشتر با پشتیبانی تماس بگیرید. 02182801803


درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید