دریافت شناسه کالا و خدمت برای سامانه مودیان

  • دوشنبه 11/اردیبهشت/1402
  • مدت زمان تقریبی مطالعه
دریافت شناسه کالا و خدمت برای سامانه مودیان

براساس قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تمامی مشمولین برای فروش کالا و خدمات خود لازم است صورت حساب الکترونیک صادر و به سامانه مودیان ارسال کنند. بعد از مراحل دریافت امضای الکترونیک و شناسه یکتا باید شناسه کالا یا خدمت خود را دریافت کنید.

دریافت شناسه کالا و خدمات

وزارت صمت با هماهنگی وزارت اقتصاد و دارایی برای آسان شدن فرایند صدور صورتحساب الکترونیکی، لیستی از دسته های کالایی با عنوان شناسه عمومی کالا منتشر کرده است. این شناسه ها از الزامات صدور صورحساب الکترونیک درج شناسه کالا و خدمات در صورت حساب ها است. تمامی مودیانی که در گام اول شناسه خصوصی ندارند، می توانند با انتخاب شناسه عمومی متناظر کالای خود از این فهرست برای صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام نمایند.

شناسه کالا و خدمات در واقع کدهایی است که سازمان امور مالیاتی به کالاها و خدمات گوناگون اختصاص داده است. همانطور که اشاره شد شناسه کالا و خدمات به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • شناسه عمومی کالا و خدمات
  • شناسه خصوصی کالا و خدمات

شناسه عمومی کالا و خدمات

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی فعلا الزامی برای ارسال شناسه خصوصی وجود ندارد و مؤدیان مالیاتی می توانند از شناسه عمومی کالا استفاده کنند. شناسه عمومی کالاها و خدمات شامل لیستی از تمام کالاها و خدمات و شناسه مربوط به آن ها می شود. از نشانی www.stuffid.tax.gov.ir برای دریافت لیست وارد شده و شناسه کالا و خدمات خودتان را دریافت کنید.

شناسه عمومی کالا و خدمات

برای اخذ شناسه عمومی خدمت، تشکل های صنفی، انجمن ها و اتحادیه های مربوطه به نمایندگی از اعضای خود نسبت به اخذ شناسه خدمات به صورت عمومی اقدام می نمایند و برای صدور صورت حساب الکترونیک، در اختیار اعضای خود قرار می دهند.

این لیست از آنجایی اهمیت دارد که شما باید چک کنید که شناسه عمومی کالا و خدمات شما در این لیست وجود داشته باشد تا بتوانید از آن استفاده کنید.

شناسه خصوصی کالا و خدمات

اگر شناسه در لیست نباشد یا بخواهید شناسه خدمت یا کالای خصوصی بسازید باید به سامانه جامع تجارت به نشانی www.ntsw.ir مراجعه و برای کالا و خدمات خودتان شناسه کالا دریافت کنید.

برای صحت و اطمینان از شناسه ای که دارید از استعلام شناسه کالا وارد شوید.

دریافت شناسه خصوصی

مراجعه به پورتال portal.gs1-ir.org و ثبت نام در آن.

ثبت نام

کدملی یا شناسه ملی را استعلام کنید.

استعلام کد ملی یا شناسه ملی

اگر قبلا عضو بودید. اطلاعات تماس خود را می بینید.

عضویت جهت شناسه کالا

اگر قبلا عضو نبودید، نمایندگی خود را انتخاب می کنید.

عضویت برای شناسه کالا

شماره همراه یا ایمیل را وارد کنید.

وارد کردن شماره همراه

دریافت پیامک یکبار مصرف و آن را وارد کنید.

Otp

نام کاربری و رمز عبور بر روی شماره همراه یا ایمیل را دریافت و وارد سامانه شوید.

دریافت نام کاربری

حال با نام کاربری خود به پرتال جامع مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران وارد شوید.

شماره گذاری کالا و خدمات ایران

فرم عضویت را تکمیل کنید.

تکمیل عضویت

اطلاعات درخواست توسط کارشناس مرکز تایید شده است؟ خیر. ایرادات را اصلاح و دوباره به مرکز ارسال کنید.

عدم تایید درخواست

اطلاعات درخواست توسط کارشناس مرکز تایید شده است؟ بله. بسته خدمات خود را سفارش دهید.

تایید درخواست

موجودی کیف پول را افزایش داده و پیش فاکتور را پرداخت نمایید.

پرداخت

درخواست کد خدمت خود را ثبت کنید.

درخواست کد خدمت

فیلدهای اطلاعاتی مرتبط با خدمت ارائه شده را تکمیل کنید. بخش اول پیش شماره شرکتی:

تکمیل اطلاعات مرتبط با خدمت

بخش دوم انتخاب نوع خدمت: از لیست نام پایه ها و یا درختواره ملی خدمت نمایش داده شده در صفحه بعد انتخاب نمایید.

نوع خدمت

لیست درختواره:

درختواره

بخش سوم موضوع خدمت: فیلد موضوع خدمت اختیاری بوده و در صورتی که نوع خدمت در چند دسته مختلف ارائه می شود. به طوری که برای هر یک شرحی منحصر به فرد وجود داشته باشد، قابل استفاده خواهد بود.

بخش چهارم شرح خدمت: تکمیل شرح مختصری از خدمت که متمایز کننده یک عنوان خدمت از خدمت دیگر باشد در این بخش الزامی است.

موضوع و شرح خدمت

بخش پنجم قیمت و بازه زمانی: بند 6 صورتجلسه معاونت تجارت و خدمات، مورخ ششم تیرماه سال 1401، فی ما بین دفتر فاوای وزارت صمت و موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی در خصوص ایجاد ارتباط میان شناسه خدمت و قیمت، میبایست برای هر شناسه واحد، طیف قیمت در یک بازه مشخص در نظر گرفته شود که پیشنهاد قیمت توسط متولی خدمت ارائه می گردد.

قیمت

لیست درخواست های ثبت شده: از این لیست درخواست های خود را مشاهده و به جزییات آن دسترسی دارید.

لیست درخواست ها

برای مشاهده جزییات درخواست:

جزییات درخواست

لیست کد های خدمت های ایجاد شده در این بخش قابل مشاهده و امکان دریافت فایل نیز وجود دارد.

لیست کالا

نمایش کاتالوگ جزییات کد و خدمت را نمایش می دهد.

کاتالوگ کد خدمت

و پایان این مرحله. حال شما می توانید کد های خدمت خود را در هنگام وارد کردن فاکتورهای الکترونیکی استفاده کنید.

ارسال صورتحساب الکترونیکی به مالیات

ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان با مالیتور به سادگی انجام می شود. ورود به مالیتور و نحوه ارسال صورتحساب

چگونه از صحت کد شناسه کالا مطلع شوم؟

در سامانه stuffid وارد شده و شناسه خود را جستجو کنید. اگر در فایل دریافتی شما سلول ها پر آمد، یعنی شناسه کالا یا خدمت شما صحیح است. در ویدئو نحوه جستجو را مشاهده کنید.

مالیتور مسیر راحتی را برای شما فراهم کرده است.

اطلاعیه شناسه کالا و خدمت

بیشتر بدانید: شناسه عمومی کالا یا خدمت جایگزین موقت شناسه اختصاصی

برای مشاهده اطلاعیه وارد بلاگ آن شوید.

درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید