ثبت نام پرونده مالیاتی و آموزش تکمیل پرونده مالیاتی تا گام 4

  • پنجشنبه 13/دی/1403
  • مدت زمان تقریبی مطالعه
ثبت نام پرونده مالیاتی و آموزش تکمیل پرونده مالیاتی تا گام 4

مدارک تشکیل پرونده مالیاتی اشخاص حقیقی

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده اشخاص حقیقی برای مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده عبارتند از:

  • تصویر صفحه اول شناسنامه مودی (و شرکا در پرونده های مشارکتی)
  • تصویر پشت و روی کارت ملی مودی (و شرکا در پرونده های مشارکتی)
  • تصویر جواز کسب واحد صنفی از مراجع ذی ربط
  • تصویر آخرین قبض تلفن مربوط به واحد اقتصادی محل فعالیت
  • تصویر سند مالکیت و یا اجاره نامه ملک محل فعالیت (به نام مودی)
  • تصویر کارت بازرگانی مودی (در صورت وجود)
  • تصویر وکالت نامه نماینده قانونی یا گواهی آن
  • مدارک تشکیل پرونده اشخاص حقوقی

تشکیل پرونده مالیاتی برای اشخاص حقیقی چه مراحلی دارد؟

طبق تبصره 3 ماده 177 قانون مالیات های مستقیم اشخاص حقیقی ظرف 4 ماه از زمان شروع فعالیت فرصت دارند تا پرونده مالیاتی خود را تشکیل دهند. مراحل تشکیل پرونده در سازمان امور مالیاتی به شرح زیر است:

وارد سایت gov.ir شده و گزینه های خدمات اصلی مالیاتی، پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک را به ترتیب انتخاب نمایید.

بعد از ثبت نام اینترنتی، برای اعلام آدرس خود باید به یکی از سازمان های دارایی مراجعه نمایید.

مرحله سوم، پیش ثبت نام ارزش افزوده در سایت است.

آخرین مرحله تکمیل پرونده ارزش افزوده و ارائه اسناد است. انتخاب و مراجعه به حوزه ارزش افزوده و اخذ کد مالیاتی و شماره پرونده نیز باید انجام شود.

گام چهارم: دریافت کد اقتصادی و فعال سازی پرونده مالیاتی. پس از تایید نهایی اطلاعات، کد اقتصادی به متقاضی اختصاص داده می شود. استعلام کد اقتصادی شخص حقیقی با کد ملی

مدارک تشکیل پرونده مالیاتی اشخاص حقوقی

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده اشخاص حقوقی اندکی مفصل تر از مدارک لازم برای اشخاص حقیقی است. برای تشکیل پرونده مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده اشخاص حقوقی مدارک زیر مورد نیاز است:

  • اصل و کپی صفحه اول شناسنامه اعضای هیئت مدیره
  • اصل و کپی کارت ملی اعضای هیئت مدیره
  • اصل و کپی کلیه مدارک شرکت اعم از اساسنامه شرکت، آگهی تاسیس، روزنامه رسمی، شرکت نامه، اظهارنامه ثبت شرکت ها و مهر شرکت
  • کپی آخرین آگهی تغییرات روزنامه رسمی
  • گواهی امضای صاحبان امضای مجاز اشخاص حقوقی در دفتر خانه اسناد رسمی
  • فیش پرداخت نیم در هزار سرمایه اولیه شرکت
  • کپی پروانه فعالیت و یا جواز فعالیت
  • کپی کارت بازرگانی شخص حقوقی (در صورت وجود)
  • کپی سند مالکیت و یا اجاره نامه دفتر محل فعالیت شخص حقوقی (به نام شخص حقوقی)
  • کپی آخرین قبض تلفن مربوط به تلفن محل شرکت

آموزش تصویری ثبت پرونده مالیاتی تا گام 4

ثبت نام پرونده مالیاتی در 4 گام یکی از مهم ترین مراحل برای شروع فعالیت قانونی هر کسب وکاری در ایران است. در این ویدئو 25 دقیقه ای تمامی مراحل و نکات آن را مشاهده و پرونده خود را تکمیل کنید.

ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان با نرم افزار واسط مالیتور

برای ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان بعد از تکمیل پرونده از نرم افزار واسط مالیتور کمک بگیرید.

صدور صورتحساب الکترونیکی به کمک نرم افزار واسط مالیاتی با کمترین هزینه فراهم است. در مالیتور برای ثبت مودی و شرکت جدید هزینه میلیونی و جداگانه پرداخت نمی کنید.

پس از ثبت نام رایگان، تعداد 3 فاکتور رایگان دریافت می کنید.

ویدئو آموزشی و مراحل انجام امور در ابتدای کار نیز همراه شما است تا بدون خطا، فاکتور های خود را ارسال کنید.

بیشتر بدانید: ویدئوهای آموزشی نرم افزار مالیتور

بطور خلاصه موارد لازم قبل و حین ارسال الکترونیکی به شرح زیر است که می توانید با کمک پشتیبانی 02182801803 سوالات مرتبط را برطرف نمائید.

  • دریافت شناسه یکتا و کلید خصوصی
  • پیدا کردن شناسه کالا و خدمت از سایت استاف آیدی
  • ثبت نام در مالیتور و ثبت مودی
  • ایجاد فاکتور و ارسال به کارپوشه

ثبت نام رایگان در مالیتور

درباره این مقاله دیدگاهی بنویسید...
برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد سایت شوید. جهت ورود را کلیک کنید